31/5/12

Το κοράκι

Ουπς, να και ντετέκτιβ ο Έντγκαρ Άλαν Πόε, από τη ζωή του οποίου το μόνο που κρατά αυτή η ταινία είναι το τέλος του.
Τι να το κάνεις όμως κι αυτό; Αφού τα όσα προηγούνται ακολουθούν την πεπατημένη του αστυνομικού θρίλερ «εποχής» (με ολίγον splatter στην αρχή, για να ακολουθήσει τη μόδα του «δείξε αίμα στο λαό») όπου η αναπαράσταση του ομιχλώδους περιβάλλοντος, τα κοστούμια και τα σκηνικά είναι αρκούντως πειστικά, αλλά… Ο Τζον Κιούζακ στο ρόλο του Πόε μας δεν μας πείθει για τη σχιζοφρενική και μανιοκαταθλιπτική ιδιοφυΐα του συγγραφέα, τον οποίο υποδύεται σαν θύμα του συναισθηματισμού του, που δρα παρορμητικά και ενίοτε χωρίς αποφασιστικότητα.
Με δυο λόγια: οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δεν κερδίζουν τίποτα και οι νεώτεροι δεν μαθαίνουν κάτι ουσιαστικό, γι’ αυτόν τον «καταραμένο» συγγραφέα, ποιητή και κριτικό, που για μένα ήταν «δάσκαλος» σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας... Τι απομένει; Να διαβάσουν τα βιβλία του.
Τουλάχιστον, μέχρι να δούμε τι κινηματογραφικό ετοιμάζεται πάνω σε ιστορίες του, όπως οι «Λιγεία» και Morella, που βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας για το 2013, ή «Το βαρέλι του Αμοντιλάδο», που ήδη βρίσκεται σε στάδιο post production, ενώ «Η μάσκα του κόκκινου θανάτου» έχει αναγγελθεί ότι θα ξεκινήσει το 2013.
Σκηνοθεσία: Τζέιμς ΜακΤάιγκ
Με τους: Τζον Κιούζακ Λιουκ Έβανς, Άλις Ιβ, Μπρένταν Γκλίζον

(Κριτική μου στο myFilm)