29/1/13

Ξέρεις τι είναι, εσύ ως πολιτικός να έχεις το όραμά σου και να έρχεται το στέλεχος της διαφημιστικής εταιρείας και να προσπαθεί να περάσει αυτό σου το όραμα στον κόσμο με βιντεοκλίπ που θυμίζει διαφήμιση γνωστής κόλα;
Διότι αυτό συμβαίνει σ’ αυτήν την κατά τα άλλα φιλότιμη προσπάθεια να αναβιώσει το καταπιεστικό καθεστώς του Πινοσέτ στη Χιλή και τις προσπάθειες μιας ομάδας ακτιβιστών να στήσουν μια αντικαθεστωτική τηλεοπτική εκστρατεία, πείθοντας τον κόσμο να ψηφίσει επιτέλους ΟΧΙ στην παραμονή του Πινοσέτ στην εξουσία.
Η ομάδα που ετοιμάζει την εκστρατεία του ΟΧΙ, θυμίζει έντονα τις κομματικές ομάδες που ξεπετάχτηκαν μετά το δικό μας Πολυτεχνείο και εξελίχθηκαν σε κατεστημένο στη συνέχεια. Οι εικόνες από τη δράση του φασιστικού καθεστώτος έχουν δύναμη, η οποία μάλιστα εντείνεται περισσότερο από τη φωτογραφία, που θυμίζει ταινίες της εποχής εκείνης, αλλά τελικά η ταινία δεν σου αφήνει τίποτα συγκλονιστικό μετά τους τίτλους του τέλους.
Ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, διεκπεραιώνει ουσιαστικά το ρόλο του, σε ένα σενάριο που προβλέπεις το τέλος του, από τη στιγμή που οι διαφημιστικές στρατηγικές του, θυμίζουν αμερικανική πολυεθνική εταιρεία. Θα μπει στο χωνευτήρι του κατεστημένου κι αυτός. Η μόνη στιγμή της ερμηνείας του που μπορεί να… απογειώσει τον θεατή είναι στο τέλος, όταν όλοι πανηγυρίζουν τη νίκη του ΟΧΙ και αυτός με το γιο του προσπερνούν τους ευτυχισμένους(;) διαδηλωτές, χωρίς να σκάσει ούτε ένα χαμόγελο. Αυτός ήξερε. Και δεν είχε άδικο ο καθηγητής Vance Packard που είχε διαχωρίσει το βιβλίο του The Hidden Persuaders (έκδοση 1957, παρακαλώ!) σε δυο μεγάλα κεφάλαια (τα μεταφράζω): «Πώς να τους πείσεις ως καταναλωτές» και «Πώς να τους πείσεις ως πολίτες».
Υπόθεση: Το 1988, όταν ο Πινοσέτ ετοιμάζεται για το δημοψήφισμα που θα καθορίσει την προεδρία του στη Χιλή, η αντιπολίτευση αναθέτει σ’ ένα νεαρό μαρκετίστα την καμπάνια της. O Gael Garcia Bernal υποδύεται έναν παράτολμο νέο, στέλεχος μιας διαφημιστικής εταιρίας που ηγείται της εκστρατείας ‘ΝΟ’, εναντίον του Πινοσέτ. Δεκαπέντε χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας από τους καθεστωτικούς ο René Saavedra παράλληλα με την δική του μάχη στην προσωπική του ζωή, επιστρατεύει τους πιο δυνατούς όρους μάρκετινγκ και με τη βοήθεια των ακτιβιστών της αντιπολίτευσης καταστρώνουν ένα σχέδιο κι έχουν 27 ημέρες για να το εκτελέσουν σωστά, να κερδίσουν τις εκλογές και να απελευθερώσουν την χώρα τους.
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαρέν
Με τους: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Αλφρέντο Κάστρο, Αντονία Ζέγκερς, Αλεχάντρο Γκόιτς, Ρικάρντο, Λούις Γκνέκο, Νέστορ Καντιλιάνα
Προβάλλεται από 31-1-2013

(Κριτική μου στο myFilm)