13/3/13

Η περιπολία (End of watch)

Η πρωτοτυπία της περιπέτειας εξαντλείται από τις πρώτες σκηνές, όταν διαπιστώνεις ότι όλα τα γυρίσματα έχουν γίνει «μέσα από το βίντεο φορητών βιντεοκαμερών από το πρίσμα των αξιωματικών της αστυνομίας, των μελών συμμοριών, των καμερών ασφαλείας, των ψηφιακών καμερών και των πολιτών που βρίσκονται στη γραμμή του πυρός», όπως αναφέρεται και στην υπόθεση του έργου (πιο κάτω).
Από εκεί και πέρα, η ταινία είναι μια αφορμή για να δεις τον εξοπλισμό της αστυνομίας των ΗΠΑ και να τον θαυμάσεις ή… να τρομοκρατηθείς. Ουσιαστικά, μέσα από ευρυγώνιες κάμερες βλέπεις διάφορα περιστατικά από τη ζωή των δύο μελών ενός περιπολικού, που αναγκαστικά γίνονται φίλοι και καταλαβαίνεις πόσο ψυχοφθόρα είναι η δουλειά τους. Πόσο ψυχοφθόρο είναι να προσπαθείς να μείνεις στην καλή μεριά, όταν όλοι γύρω σου είναι βουτηγμένοι στη λάσπη.
Το κακό είναι, ότι εξίσου ψυχοφθόρο είναι και το αποτέλεσμα της παρακολούθησης αυτής της περιπετειώδους ταινίας, παρά τις καλές ερμηνείες των Τζέικ Τζίλενχαλ και Μάικλ Πένια.
Υπόθεση: Στο καθήκον τους να τηρούν τον όρκο τους για την υπηρεσία του πολίτη ο αστυνομικός Μπράιαν Τέιλορ (Τζέικ Γκίλενχαλ) και ο αστυνομικός Μάικ Ζαβάλα (Μάικλ Πένια) δέθηκαν με μια ισχυρή φιλία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι θα επιστρέφουν σπίτι τους κάθε βράδυ στη λήξη της βάρδιας. Η μόνη εγγύηση γι’ αυτούς τους αστυνομικούς είναι ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις όταν περιπολείς τους δρόμους του Νοτιοκεντρικού Λος Άντζελες. Ανάμεσα στο μπλε φως, τις σειρήνες του περιπολικού και τις σκηνές υψηλής αδρεναλίνης, κυριαρχούν τα έντιμα και συχνά κωμικά σχόλια μεταξύ των συναδέλφων που περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σε ένα περιπολικό περιμένοντας την επόμενη κλήση. Οι αστυνομικοί έχουν αναπτύξει μια σχέση που τους επιτρέπει να λειτουργούν ως μονάδα αντιμέτωποι στον κίνδυνο, γνωρίζοντας πολύ καλά, ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να κληθούν να θυσιαστούν. Η έντονη δράση ξεδιπλώνεται εξ ολοκλήρου μέσα από το βίντεο φορητών βιντεοκαμερών από το πρίσμα των αξιωματικών της αστυνομίας, των μελών συμμοριών, των καμερών ασφαλείας, των ψηφιακών καμερών και των πολιτών που βρίσκονται στη γραμμή του πυρός. Αυτή η οπτική των 360 μοιρών δημιουργεί ένα καθηλωτικό και άμεσο πορτρέτο των πιο σκοτεινών και βίαιων δρόμων και των γενναίων ανδρών και γυναικών που τους περιπολούν. 
End of watch (τέλος βάρδιας), γράφουν οι αστυνομικοί στο τέλος του δελτίου της ημερήσιας αναφοράς τους, στην οποία αναφέρουν ψυχρά τα περιστατικά της ημέρας, χωρίς να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, που κυμαίνονται από μίσος μέχρι συμπάθεια (είτε για τη δουλειά τους, είτε για τα είδη των ανθρώπων που συναντούν).
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Άγιερ
Με τους: Τζέικ Τζίλενχαλ, Μάικλ Πένια, Άνα Κέντρικ, Νάταλι Μαρτίνεζ, Φράνκο Γκρίλο, Αμέρικα Φερέρα, Ντέιβιντ Χάρμπουρ
Προβάλλεται από 14-3-2013
(Κριτική μου στο myFilm)