Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

Φοβού τους Δαναούς...

• Καλησπέρα, καλώς τον.
Καλησπέρα. Χρόνια πολλά, ό,τι επιθυμείς.
Ευχαριστώ! Καλέ τι είναι αυτό;
Ένα δωράκι για τα γενέθλιά σου.
Καλέ δεν ήταν ανάγκη. Πωωω, πω! Αυτό είναι πανάκριβο καλέ!!!
Ε, όχι. Το αξίζεις, να είσαι καλά!
Ευχαριστώ πολύ! Τι είναι αυτό, όμως;
Η απόδειξη για το ΦΠΑ.
Δεν κατάλαβα;
Ε, να. Εγώ σου προσφέρω το δωράκι, όχι και πανάκριβο που λες κι εσύ, αλλά το ΦΠΑ θα το πληρώσεις εσύ.
550 ευρώ ΦΠΑ, θα πληρώσω εγώ; Για το δώρο που μου κάνεις;
Ε, ναι. Είναι η νέα μόδα. Εγώ σου κάνω το δώρο και εσύ πληρώνεις το ΦΠΑ του. 
Τι σόι δώρο είναι αυτό όταν με καλείς να πληρώσω το ΦΠΑ; Με ρωτάς αν έχω 550 ευρώ;

Εντάξει θα τα βολέψεις. Θα σου μείνει και το δώρο…
Τώρα τι να σου πω;
Τίποτα να μην πεις; Να μ’ ευχαριστήσεις μόνο για το… δώρο.
Δεν γίνεται να μοιράσουμε το ΦΠΑ;
Ώπα, να το μοιραστούμε; Τι θέλεις να πεις;
Ε, ναι. Τα 550 ευρώ που μου ζητάς είναι πάρα πολλά, τώρα που έχω και μεγάλα χρέη…
Εντάξει. Τώρα που το σκέφτομαι, το να γλιτώσω κάτι από το ΦΠΑ θα είναι κέρδος μου…
Τι λες; Το κάνουμε 100 ευρώ;
Να μου δώσεις 100 ευρώ αντί για 550 για το δώρο που σου έκανα;
Για σκέψου το.
Καλή ιδέα μου φαίνεται. Μάζευε κι ας είναι και ρώγες, που έλεγε η γιαγιά μου. Λοιπόν, μου χρωστάς 100 ευρώ.
Έτσι έχουν τα πράγματα, αγαπητέ μου αναγνώστη.
Με βάση αυτά που μου διηγήθηκε ένας φίλος μου τις προάλλες, καθιερώνεται νέο έθιμο: Κάνει κάποιος ένα δώρο (ή μια δωρεά ας πούμε), και το ΦΠΑ της δαπάνης της δωρεάς, το χρεώνει στον αποδέκτη του δώρου.
Θα με ρωτήσεις τώρα: Καλά, αυτός που παίρνει το δώρο, έχει νομική υποχρέωση να πληρώσει το ΦΠΑ αυτού που το κάνει;
Δεν ξέρω αν έχει νομική υποχρέωση, αλλά σύμφωνα με την ιστορία του φίλου μου που σου προανέφερα (και είναι πραγματική ιστορία), από τη στιγμή που ο αποδέκτης του δώρου αναγνωρίζει π.χ. ότι υπάρχει χρέος 550 ευρώ από ΦΠΑ και συμβιβάζεται να καταβάλλει τα 100 ευρώ, τότε μάλλον θα τα πληρώσει κάποια στιγμή…
Μη με ρωτήσεις τώρα, αγαπητέ αναγνώστη, ποιος οικονομικός φωστήρας τα λέει αυτά, διότι θα σου κάνω αυστηρή παρατήρηση, πως δεν διαβάζεις την ΑΜΑΡΥΣΙΑ.
Στο κάτω-κάτω, γιατί δεν ρωτάς κάποιον δικηγόρο ή οικονομολόγο επί του θέματος.
• Αν είναι και αντιδήμαρχος, ακόμα καλύτερα.

(Δημοσιεύτηκε 20/7/2013 στην εφημερίδα Αμαρυσία)