20/12/13

Αγνωσία (Agnosia)

Βιομηχανική κατασκοπία με τον «ισπανικό τρόπο», πάνω στα χνάρια, δηλαδή, του πρώτου διδάξαντος φιλμ «Ο λαβύρινθος του Πάνα», αλλά και με επιρροές από την «Τελευταία ακροβάτιδα της Μαδρίτης», αφού η «Αγνωσία» πέρα από τη δομή του θρίλερ βιομηχανικής κατασκοπίας, κάνει ένα σύντομο σχόλιο και για την πολιτική κατάσταση της εποχής στην Ισπανία, με τους αθρόους και «χωρίς να δίνουμε λογαριασμό» σκοτωμούς.
Παράλληλα, διαθέτει και ένα ερωτικό τρίγωνο, που δημιουργεί ένα πρόσθετο ενδιαφέρον για την εξέλιξή του.
Όλα αυτά, μέσα σε μια σκοτεινή ατμόσφαιρα, με πλαστική φωτογραφία και συνεχή μουσική υπόκρουση που συνοδεύει όλες τις καταστάσεις και τα συναισθήματα των ηρώων, θυμίζοντας έτσι τη φιλμική τεχνοτροπία των δεκαετιών ’40 και ’50.
Με αυτή τη ματιά, του θρίλερ δηλαδή, τόσο για την έκβαση της πλεκτάνης που έχει στηθεί, όσο και του αισθήματος που δημιουργείται μεταξύ του θύματος (της κοπέλας, που πάσχει από αγνωσία) και ενός εκ των συνωμοτών, η ταινία βλέπεται με ενδιαφέρον. 
Υπόθεση: Φανταστείτε να μην είστε σε θέση να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας. Ποιον θα εμπιστευόσασταν; Η Joana Prats πάσχει από agnosia, μια παράξενη νευροψυχολογική ασθένεια που επηρεάζει την αντίληψη της. Αν και τα μάτια και τα αυτιά της είναι σε άριστη κατάσταση, το μυαλό της δεν μπορεί να ερμηνεύσει τα ερεθίσματα που λαμβάνει μέσω αυτών. Ως η μόνη που ξέρει το βιομηχανικό μυστικό που άφησε πίσω του, ο πατέρα της, η αινιγματική νεαρή κοπέλα θα γίνει το θύμα ενός απειλητικού σχεδίου, που σκοπό έχει να αποσπαστούν πληροφορίες μέσα από τη συγχυσμένες της αισθήσεις. Καθώς η πλοκή εκτυλίσσεται, οι δύο άνδρες που βρίσκονται κοντά της, ο Carles, ο αρραβωνιαστικός της Joana και το δεξί χέρι του πατέρα της, και ο Vicent, ένας νεαρός, παρορμητικός υπάλληλος που εργάζονται στο μέγαρο Prats, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση της ιστορίας.
Σκηνοθεσία: Εουχένιο Μίρα
Με τους: Εδουάρντο Νοριέγκα, Μπάρμπαρα Χουέναγκα, Φέλιξ Γκόμεθ, Μαρτίνα Γκέντεκ
Προβάλλεται από 19/12/2013
(Κριτική μου στο myFilm)