30/1/14

Εγώ, ο εαυτός μου και η μαμά - Les garçons et Guillaume, à table!


Σουρεαλιστική κωμωδία με λεπτό χιούμορ και εκλεπτυσμένη αντιμετώπιση της διάκρισης των φύλων και της αναζήτησης της ταυτότητας, που απασχολεί πολύ τη σημερινή νέα γενιά, καθώς φαίνεται.
Ένας εξαιρετικός ηθοποιός, ο Γκιγιόμ Γκαλέν, υποδύεται τον εαυτό του, σε όλα τα στάδια της προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας του μέχρι την ενηλικίωση, κατά τη διάρκεια των οποίων προσπαθεί να βρει τον εαυτό του.
 Έχοντας την εμμονή ότι είναι κορίτσι και μετά ομοφυλόφιλος, προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτό που περιμένει από αυτόν, ο οικογενειακός αρχικά και ο κοινωνικός του περίγυρος στη συνέχεια, ο πρωταγωνιστής εμπλέκεται σε καταστάσεις λεπτές, αλλά και διασκεδαστικές.
Η αφήγηση, παρακολουθεί τη διαδρομή ενός άνδρα παθητικού, που τον έχουν κατηγοριοποιήσει μόνο γι’ αυτό το λόγο. Στην όλη κωμικοτραγική κατάσταση, προστίθεται και η απόκρυφη διάσταση της ιδιαίτερης σχέσης που ενώνει τον Γκιγιόμ με τη μητέρα του. Στο τέλος, θα ανακαλύψει ότι η μητέρα του, του συμπεριφερόταν σα να ήταν κορίτσι επειδή δεν ήθελε να τον χάσει εξαιτίας μιας γυναίκας που θα της έμοιαζε ή θα ήταν και καλύτερη από αυτήν.
Το κωμικό στοιχείο της ταινίας, στηρίζεται στην έκπληξη του ήρωα. Στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τα πράγματα ο Γκιγιόμ και στον τρόπο που αντιδρά. Οι δε εκφράσεις του, τη στιγμή που ενώ  νομίζει ότι αντιδρά σοβαρά, συνήθως προκαλούν το χαμόγελο ή και το γέλιο, είναι εξαιρετικές. Ίσως διότι έχει προηγηθεί ο ίδιος ρόλος και στο θέατρο, όπου ουσιαστικά εκτελούσε ένα έργο μονόλογου. Είναι άνετος και πιστεύει σ’ αυτό που κάνει, τόσο ως σκηνοθέτης, όσο και ως ηθοποιός.
Υπόθεση: Η ταινία, που έχει αλμοδοβαρικά στοιχεία, αφηγείται την ιστορία ενός αγοριού που η μητέρα του τον μεγάλωσε ως κορίτσι. Είναι η διασκευή του θεατρικού one man show του ιδίου του Γκιγιόμ Γκαλέν, που είχε ανεβάσει με τεράστια επιτυχία το 2008. Με θεατρικό στιλ και πολύ χιούμορ ο Γκαλέν υποδύεται τον εαυτό του από τότε που ήταν παιδί μέχρι να μεγαλώσει. «Η πρώτη ανάμνηση που έχω από τη μητέρα μου είναι όταν ήμουν τεσσάρων ή πέντε χρονών. Μας φώναζε μαζί με τις δύο αδερφές μου να φάμε λέγοντάς μας: Τα αγόρια και ο Γκιγιόμ στο τραπέζι! και την τελευταία φορά που της μίλησα στο τηλέφωνο, μου έκλεισε το τηλέφωνο λέγοντας μου: Σε φιλώ αγάπη μου. Αλλά ας πούμε ότι ανάμεσα από αυτές τις δύο προτάσεις υπάρχουν ορισμένες παρανοήσεις.»
Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Γκαλέν
Με τους: Γκιγιόμ Γκαλέν, Ιβόν Μπακ, Κάρολ Μπρένερ, Νταιάν Κρούγκερ, Αντρέ Μαρκόν, Γκοτζ Ότο, Φρανσουά Φαμπιάν, Νανού Γκαρσία
Προβάλλεται από 30/1/2014
(Κριτική μου στο myFilm)