19/6/14

Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου - The two faces of January

Υπόθεση: 1962. Ο χαρισματικός Τσέστερ και η γοητευτική σύζυγος του Κολέτ, βρίσκονται στην Αθήνα για διακοπές. Κατά την επίσκεψη τους στην Ακρόπολη, συναντούν το Ράινταλ, ένα νεαρό αμερικάνο που εργάζεται ως ξεναγός, ο οποίος μαγεμένος από την ομορφιά της Κολέτ και τα πλούτη του Τσέστερ, θα δεχτεί μετά χαράς την πρόσκληση για δείπνο μαζί τους. Το ζευγάρι όμως κρύβει σκοτεινά μυστικά. Ο Τσέστερ ζητάει από το Ράινταλ να τον βοηθήσει να μεταφέρει έναν αναίσθητο άντρα, που ισχυρίζεται ότι του επιτέθηκε. Εκείνος συμφωνεί, αλλά καθώς τα γεγονότα παίρνουν άλλη τροπή, βρίσκει τον εαυτό του σε κίνδυνο κι ανίκανο να αποδράσει. Ο Τσέστερ πνιγμένος στα συναισθήματα ζήλιας και παράνοιας που τον κατακλύζουν ενώ παρακολουθεί το Ράινταλ να έρχεται πιο κοντά στην Κολέτ, φέρνει ακόμη μεγαλύτερη ένταση στο τρίγωνο. 
Κριτική: Βλέποντας το ενδυματολογικό στυλ του Βίγκο Μόρτενσεν, που υποδύεται ένα μεγαλοαπατεώνα, ακόμα και αδιάβαστος αν είσαι για την ταινία, καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ήρωα της συγγραφέως Πατρίτσια Χάισμιθ, η οποία αυτή τη φορά στέλνει τους ήρωές της στην Αθήνα του 1962.
Παρά το ελληνικό ενδιαφέρον της όμως, η ταινία είναι άνιση σε βαθμό που πρώτο μέρος της, σε προδιαθέτει να εγκαταλείψεις την αίθουσα. Η δράση συσσωρεύεται στο δεύτερο μέρος, αλλά είναι αργά πλέον, διότι όλα είναι προβλέψιμα.
Ο γοητευτικός Τσέστερ τυφλωμένος από ζήλια χάνει πλέον τον έλεγχο, όπως άλλωστε αποδεικνύει και από τις πρώτες σκηνές όπου στην πρώτη δυσκολία χάνει την ψυχραιμία του.
Η Κίρστεν Ντανστ δεν καταφέρνει να είναι η μοιραία γυναίκα σ’ αυτό το ολίγον νουάρ θρίλερ, ενώ και ο Όσκαρ Άιζακ είναι πολύ γλυκός για να εξελιχθεί σε σκληρό. Είναι που είναι αντιφατικοί οι ήρωες της Χάισμιθ, ήρθε και η σκηνοθεσία Χοσέιν Αμίνι και τους αποτελείωσε.
Η φωτογραφία είναι αρκετά καλή και τα σέπια χρώματά της παραπέμπουν στη δεκαετία του ’60, ενώ θεωρώ κρίμα το γεγονός ότι οι ελληνικές αρχές δεν παρείχαν όλες τις διευκολύνσεις και έτσι πολλά γυρίσματα που αφορούσαν την Ελλάδα έγιναν στην… Τουρκία και στο στούντιο, ενώ, όπως λένε οι παραγωγοί «Μια πανελλήνια απεργία βοήθησε την παραγωγή, καθώς όλοι οι φύλακες της Κνωσού απεργούσαν και το συνεργείο κατάφερε να κάνει τα γυρίσματα μέσα στον αρχαιολογικό χώρο!»
Σκηνοθεσία: Χοσέιν Αμίνι
Με τους: Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρστεν Ντανστ, Όσκαρ Άιζακ, Ντέζι Μπέβαν, Ντέιβιντ Γουαρσόφσκι
Προβάλλεται από 19/6/14
(Κριτική μου για το myFilm)