Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Τομέας δώδεκα

Βλέποντας προ ημερών την ταινία «Child 44» του Ντανιέλ Εσπινόζα, που είναι γυρισμένη με φόντο τη δεκαετία του ’50 την εποχή του Στάλιν και της οποίας η ιστορία επικεντρώνεται γύρω από ένα μέλος της Σοβιετικής αστυνομίας, ο οποίος προσπαθεί να διαλευκάνει υποθέσεις από δολοφονίες παιδιών, θυμήθηκα το μυθιστόρημα που είχα διαβάσει στην αρχή του 2015 με τίτλο «Τομέας δώδεκα» του William Ryan (εκδόσεις Διόπτρα).
Στην ταινία, η επιμονή του αστυνομικού είχε ως αποτέλεσμα τον υποβιβασμό του και ενώ οι έρευνες συνεχίζονταν με τη βοήθεια της συζύγου του, οι εξελίξεις οδηγούσαν σε μεγαλύτερα κυβερνητικά εμπόδια που προέρχονταν από την κορυφή της ηγεσίας του κόμματος.
Στο βιβλίο, η υπόθεση του οποίου διαδραματίζεται πάλι επί κυριαρχίας Στάλιν, έχουμε ένα διάσημο επιστήμονα που βρίσκεται νεκρός, με μια σφαίρα στο κεφάλι, σε απόσταση αναπνοής από το Κρεμλίνο και ο κεντρικός ήρωας Κόρολεφ αναλαμβάνει να βρει το δολοφόνο.
Δύο δολοφονίες στο βιβλίο, σειρά δολοφονιών στην ταινία. Ο κοινός παρανομαστής όμως είναι δύο θέματα: το ένα, ο φόβος του κόσμου να μιλήσει και να βοηθήσει τον ερευνητή και το άλλο, το γεγονός ότι τα στοιχεία οδηγούν σε ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια
Στο μυθιστόρημα τώρα, του William Ryan, όσο η έρευνα προχωρεί, έρχεται στο φως ότι το θύμα, ένας άνθρωπος που, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν θα σταματούσε μπροστά σε τίποτα προκειμένου να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες του, είναι αναμεμειγμένος σε μια έρευνα που έχει πολύ μεγάλη σημασία για τα ανώτατα κλιμάκια της εξουσίας στη Σοβιετική Ένωση. Επίσης, βρίσκεται άγρια δολοφονημένος ακόμα ένας επιστήμονας και τα στοιχεία από τα ύποπτα πειράματα του καθηγητή εξαφανίζονται εσπευσμένα. Έτσι, ο Κόρολεφ αρχίζει να συνειδητοποιεί πως, εκτός του ότι έχει να εξιχνιάσει μια πολύ δύσκολη υπόθεση, ταυτόχρονα έχει εμπλακεί και σε έναν επικίνδυνο πόλεμο ανάμεσα σε δύο αντιμαχόμενες φατρίες της ΝιΚαΒεΝτέ, της Κρατικής Ασφάλειας της ΕΣΣΔ.  
Ωραίο θρίλερ, που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει σενάριο ταινίας, όπως αυτή προανάφερα. Γι’ αυτό και θυμήθηκα το βιβλίο του William Ryan, ο οποίος γνωρίζει καλά να κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη.