23/12/15

Point break

Υπόθεση: Μια σειρά από ληστείες που διεξάγονται με ιδιαίτερα περίεργους, ριψοκίνδυνους και εντυπωσιακούς τρόπους, προβληματίζουν έντονα την ηγεσία του FBI, η οποία αποφασίζει να στείλει έναν πράκτορά της να τις διερευνήσει περαιτέρω. Έτσι, ο Τζονι Γιούτα, ένας νεαρός και πολλά υποσχόμενος πράκτορας, εισχωρεί σε μια δυναμική ομάδα αθλητών, οι οποίοι ζουν υπό την ηγεσία του χαρισματικού Μπρόντι, κυνηγώντας διαρκώς την περιπέτεια και την αδρεναλίνη. Ζώντας και ο ίδιος πλέον υπό διαρκή κίνδυνο ως μυστικός πράκτορας ανάμεσά τους, ο Γιούτα θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι η συγκεκριμένη ομάδα κρύβεται πίσω από τις ασύλληπτες εντυπωσιακές παρανομίες. Πόσο εύκολο είναι όμως αυτό, όταν αναφερόμαστε σε μια από τις πιο θαρραλέες και αποφασισμένες ομάδες δράσης ολόκληρου του πλανήτη; 

Κριτική: Δεν ξέρω από πότε οι δόκιμοι πράκτορες του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ερευνών των ΗΠΑ, έχουν αρχίσει να βγαίνουν από τα σύνορα της χώρας τους και να δρουν ανεξέλεγκτοι (ή υπό επιτροπεία όπως σ’ αυτή την ταινία) σε άλλες χώρες, αλλά αυτή τη φορά ίσως λόγω ειδικών ικανοτήτων επετράπη σε κάποιον επ’ ονόματι Γιούτα, να δράσει έξω από τα όρια της χώρας του, αλλά και έξω από τα όριά του.
Η ταινία, που αποτελεί remake της ομότιτλης του 1991 με τους Πάτρικ Σουέιζι και Κιάνου Ριβς, σε σκηνοθεσία Κάθριν Μπίγκελοου, έχει να κάνει με τα «ακραία σπορτς» και αυτή τη φορά είναι ακόμα πιο θεαματική χάρη στο 3D. Μιλάμε για σκηνές που κόβουν την ανάσα. Που τις θέλετε; Στο μέσο του ωκεανού; Στις Άλπεις, που έχουν πάψει να είναι τα «αιώνια παγωμένα βουνά»; Στη Βενεζουέλα; Στην Αϊτή; Στο Μάουι; Μόνο που το θέαμα υπερκαλύπτει. όχι μόνο το σενάριο που το θεωρώ υποτυπώδες για να συνδέσει τις σκηνές δράσης, αλλά και τις ερμηνείες, που προσπαθούν να αναδείξουν τη ψυχολογία των ριψοκίνδυνων νέων, που έχουν τάξει τη ζωή τους… πού; Στο να προσφέρουν σκόρπια εκατομμύρια ιπτάμενων δολαρίων στους φτωχούς της Αφρικής; Στο να επιστρέψουν στη Γη, τα ορυκτά που της αφαιρεί ο «κακός καπιταλισμός»; Ή στην ιδεολογία, όπως του Γάλλου που πέρασε από τον ένα στον άλλο τους  Δίδυμους Πύργους ισορροπώντας πάνω σε τεντωμένο σκοινί; 
Σ’ αυτό το φιλμ, δεν ισχύει «το μέσο είναι το μήνυμα», που έλεγε ο Μάρσαλ Μακ Λιούαν τον περασμένο αιώνα. Εδώ, το μέσο (δια του 3D θεάματος) κατάπιε το μήνυμα, και έμεινε μόνο η εικόνα, υπέροχη, ιλιγγιώδης, πανοραμική. Αλλά και η τόλμη των παιδιών αυτών, των πραγματικών αθλητών, που εκτέλεσαν τα απίστευτα –και όμως αληθινά-  κατορθώματα με την βοήθεια του πιο εξειδικευμένου εξοπλισμού κινηματογράφησης συνοδευόμενων πάντοτε από τα ελικόπτερα της παραγωγής.
Εξαιρετική σκηνοθεσία, ιλιγγιώδες κοφτό μοντάζ και με σημασία στη λεπτομέρεια η ταινία, βλέπεται με φωτογραφικό ενδιαφέρον και με τον πρέποντα σεβασμό προς όλους εκείνους τους αφανείς της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Σ’ αυτό το φιλμ οι εξής: Image Engine Design (visual effects) - Plowman Craven & Associates (Lidar and Cyber scanning) - Spectrum Effects και Spin VFX (visual effects).

Σκηνοθεσία: Έρικσον Κορ
Παίζουν:  Έντγκαρ Ραμίρεζ, Λουκ Μπρέισι, Τερέσα Πάλμερ, Ρέι Ουίνστοουν
Προβάλλεται από 24/12/15
(Κριτική μου στο myfilm.gr)