16/8/16

Ο 15αύγουστος των εφημεριδοπωλών

Δεκαπενταύγουστος χθες και θυμήθηκα κάτι παλιές φωτογραφίες από το αρχείο του πατέρα μου και από τον 15αύγουστο, όπως τον γιόρταζαν οι συνάδελφοί του πάρα πολύ παλιά. 
Το θυμήθηκα διότι ήταν μια από τις λίγες αργίες, που είχε τότε ο χώρος του Τύπου.
Οι δύο πρώτες φωτογραφίες λοιπόν, είναι «ενθύμιον από την εορτήν  των εφημεριδοπωλών εις το εξοχικόν κέντρον Ροσινιόλ» στις 15 Αυγούστου του 1939. Ο δε πατέρας μου, ο κυρ-Αντώνης (προϊστάμενος τότε του Οργανισμού Εταιρεία Ελληνικού Τύπου), είναι ο μοναδικός με ανοιχτόχρωμη γραβάτα πάνω σε σκούρο πουκάμισο.
Για την ιστορία, το Ροσινιόλ (όπου ειρήσθω εν παρόδω τραγουδούσε και ο Γιώργος Μητσάκης), βρισκόταν στη συνοικία Τρεις Γέφυρες, κάπου στο βόρειο τμήμα της οδού Λιοσίων, κοντά στην συμβολή με την Λεωφόρο Κηφισού που συνόρευε με τις συνοικίες των Κάτω Πατησίων, των Σεπολίων και τον δήμο Αγίων Αναργύρων - Καματερού.
Την επόμενη χρονιά (15 Αυγούστου 1940) η γιορτή των εφημεριδοπωλών, όπως αναφέρεται πίσω, έγινε στο Γαλάτσι. Στη φωτογραφία δεν φαίνεται ο πατέρας μου, αλλά επειδή έχει μεσολαβήσει ο γάμος, φαίνεται η μητέρα μου Γεωργία, που είναι η μοναδική η οποία δεν κοιτάζει κατευθείαν το φακό, αλλά κάθεται προφίλ στέλνοντας το βλέμμα της προς τα αριστερά της φωτογραφίας. 
Για την ύπαρξη του Οργανισμού Εταιρεία Ελληνικού Τύπου, το μόνο στοιχείο που έχω είναι τα τρία πιο κάτω αποκόμματα από το γάμο των γονιών μου.