16/2/17

Η ζωή μιας γυναίκας – Une vie

Βασισμένη σε μια νουβέλα του Γκυ Ντε Μωπασάν που γράφτηκε το 1883 και διαβάστηκε από το σκηνοθέτη αρκετές φορές μετά το 1993, όπως λέει σε συνέντευξή του, για να μπορέσει να το γυρίσει ταινία. «Ανακάλυψα το μυθιστόρημα το 1993, μετά το τέλος των σπουδών μου. Και δεδομένου ότι ήταν η πρώτη ανάγνωση, η ιστορία έχει κολλήσει στο κεφάλι μου με την ιδέα ότι θα ήθελα μία ημέρα να την κάνω ταινία. Ακόμα δεν έχω επίγνωση τι με συνδέει ακριβώς με αυτό το μυθιστόρημα και με αυτό το χαρακτήρα, εγώ απλά ένιωσα ότι ο Μωπασάν προσωπικά μου μίλησε, μου έλεγε κάτι που αντήχησε μέσα μου. Η σύνδεση ήταν βιολογική. Τα χρόνια πέρασαν, ξαναδιάβαζα το μυθιστόρημα τακτικά, με την επιθυμία μου να γίνει ταινία να παραμένει. Μετά από κάθε ταινία μου, αναρωτιόμουν αν αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή. Η απάντηση ήταν αρνητική κάθε φορά. Τον Ιανουάριο του 2012, με τη Φλοράνς Βινιόν, αρχίσαμε να γράφουμε το σενάριο. Η ταινία κυκλοφόρησε σχεδόν πέντε χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών».

Ομολογώ ότι δεν έχω διαβάσει το συγκεκριμένο έργο του Μωπασάν, έχω όμως διαβάσει το «Ο φιλαράκος» (εκδόσεις Γκοβόστη σε μετάφραση Άρη Αλεξάνδρου) και μπορώ να σας πω ότι είναι πολύ δύσκολο να μεταφέρεις σε εικόνα τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων του και ειδικά όταν αυτά έχουν να κάνουν με τον εσωτερικό κόσμο μιας κοπέλας που παντρεύεται όχι με τη δική της θέληση, αλλά ύστερα από απόφαση των γονιών της και δεν έχει προλάβει να ζήσει την αθωότητα της παιδικής ηλικίας, σε μια εποχή μάλιστα άκρατου πουριτανισμού. 
Ο Στεφάν Μπριζέ προσπάθησε να μην προδώσει το ρομαντισμό της εποχής, μέσα από την ατμοσφαιρική φωτογραφία και την απόδοση των ήχων του φυσικού περιβάλλοντος (οι περισσότερες σκηνές είναι γυρισμένες στην εξοχή), αλλά και μέσα από την -αποπνικτική από την καταπίεση- απογοήτευση που αισθάνεται η ηρωίδα (η λεπτή ερμηνεία της Τζουντίντ Γκεμλά μαγεύει), μόνο που στην προσπάθειά του να εκμεταλλευτεί τις σιωπές και να διεισδύσει στο βάθος των χαρακτήρων κρατά ένα νωχελικό σκηνοθετικό ρυθμό (Κριτική μου για το myfilm.gr)
INFO
Προβάλλεται από 16/2/17
Είδος: Δράμα
Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ
Παίζουν: Γιολάντ Μορό, Ζαν-Πιερ Νταρουσέν, Τζουντίντ Γκεμλά, Σουόν Αρλό
Νορμανδία, 1819. Η Ζαν είναι μια νέα γυναίκα γεμάτη παιδιάστικα όνειρα και αθωότητα, που επιστρέφει σπίτι μετά από τα σχολικά της χρόνια που τα πέρασε στο μοναστήρι. Παντρεύεται έναν ευγενή της περιοχής, αλλά σύντομα αυτός αποδεικνύεται τσιγκούνης κι άπιστος. Σιγά σιγά οι ψευδαισθήσεις της Ζαν διαλύονται. Μια ταινία εποχής  - αλλά παντός καιρού - για το τέλος του ρομαντισμού και την απομάγευση που έρχεται με την ενηλικίωση, βασισμένη σ’ ένα μυθιστόρημα του Γκι ντε Μωπασάν.
Διανομή: AMA Films